Bastu å lägenhet i ett....

Det är VARMT!!!

Klockan är sju på kvällen, det är 30.9 grader ute och 30.3 grader inne....
Våran ventilation fungerar verkligen jättebra!!
Har städat lägenheten i värmen, var sjöblöt av svett innan jag var klar och svimfärdig....




Vaknade i morse, insåg att det var tokfint väder. Det trista är ju att vi bor i lägenhet!!! Ingen gård att bara gå ut på. Det finns en gård till huset men där har vår kära värd tonvis med skräp....
Freddan jobbar idag, jag hade på planeringen att göra vattenpass och städa. Men tänkte att jag bara måste ju ut en sväng!! Gick ut och gick. Kände mig typ tokensam, var nå jippo i hamnen här i Luleå där jag gick och strosade ett tag. Satt mig på en parkbänk och ringde mamma och pappa och Sabina, för att dämpa ensamheten lite....


Nåja, väl hemma har jag iaf både börjat på passet och städat, så det var ju bra!!


Har varit i stugan i Piteå, skönt att komma iväg lite...


I går var Freddan och jag på inflyttningsfest hos en arbetskompis till Freddan. 
Från och med nu ska jag alltid prata med folk på fester som inte känner nån. Freddan kände bara arbetskompisen och jag kände ju ingen. Det är inte toklätt att bara smyga in i konversationer....
Hade nog varit lättare om vår plan hade vart att dricka en del och sen gå ut med de andra, men planen var att grilla och vara där ett tag för Freddan skulle upp å jobba idag....


Men vilken match! Sverige-Danmark alltså. Komiskt!





Och den här stackarn då.... Hade druckit 15-20 öl.... Kul för honom idag, förstört för sitt lands landslag....
Ha ha!


Och det här jävla tjaffset med Dyket och mitt jobb.....
Har pratat med min gamla juridiklärare som säger att jag har all rätt på min sida...
Men börjar fundera på att skita i det, har pratat igen med hon från NSS men hon lyssnar ju verkligen inte på vad jag säger, blir galen.....


Jag ringde facket!!!
Fick inte tag på nån från den sektionen jag ska prata med. Men beskrev mitt problem för hon som svarade på Kommunal i Härnösand. Då säger tanta "Vad tycker du att vi ska hjälpa dig med då?"
Ok, jag har betalat dyra pengar till facket varje månad i typ 8 år, när man väl behöver hjälp då säger de så!!!! Det är sanslöst! Funderar på att skita i det och jobba de timmar jag har på boendet och sen vara lite ledig....
Men jag hatar att låta den där jävla styrelsen få rätt!!


Nu ska jag göra vattenpass!


Ha det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0