En dag för 5,5 år sedan...



.... tog jag ett viktigt beslut.
Det var i mitten av april nåt och jag var ute med BohmanBo och Ingela på en 4 månaders resa i Asien.
Satt på ett internetcafé i Bangkok...
Jag skulle söka högskola. Sökte till idrottslärare i Örebro. Gick tillbaka till hotellet och kom på att va fan jag ändrar till idrottspedagog i Umeå istället.

Jag gjorde verkligen rätt. Jag är ingen lärare - jag skulle slå eleverna.
Jobbar mot gymnasieskolan nu i ett projekt via jobbet och har vart runt i klasser och informerat idag.
Skolan är som den är, ganska jobbig. Eleverna är som de är, ganska viljelösa. Inte alla, men många...
Tycker om att jobba mot skolan, men det är skönt att bara få vara där och gästspela och sen få åka och umgås med vuxna människor.....

Så stor eloge till Sabina, Lotta, Bohman, Lina, Frida, Maria, Sara och alla andra av mina lärarkompisar - ni är grymma!

Det var 20 stycken på mitt pilatespass i morse 07.00 - det är bra.
Särskilt för att jag inte är en grym pilatesinstruktör!
Förra terminen var det mellan 3-12 deltagare på passen...

Har haft mina UNDERBARA simskoleungar idag - love them!

Sov gott!

Kommentarer
Postat av: Freddan

jag tycker också att du tog rätt beslut! tänk om du valt Örebro och jag i min tur hade valt IHS på Bosön...



Vad annorlunda allt hade varit då. Puss

2008-09-25 @ 15:58:54
Postat av: Erika

"jag skulle slå eleverna" Haha,ja,det vore kanske inte så bra. ;-)

Jag läser fortfarande din blogg fast jag inte har kommenterat på länge. Så du vet! =)

Ha det så bra. Kram!

2008-09-25 @ 22:19:22
URL: http://erikabergman.blogspot.com
Postat av: Mamma Maggan

Vad guulligt svar du fick av Freddan. Jag skulle ha varit 25 år yngre, då du......hade det varit min kille. Förresten ska du räkna upp mitt namn också som jobbar med utvecklingsstörda, DET är jobb det.

Kram från "lilla" mamma.

2008-09-26 @ 12:28:45
Postat av: jag

mamma.... enda gången du kommenterar på min blogg så är det för att gnälla... nu tycker jag att du ska uppmuntra din enda dotter!

pööööösssss

2008-09-26 @ 16:55:23
URL: http://veronicabergsten.blogg.se/
Postat av: Nikolina

Hej godis! vad tycker du om otrohet? kika i min blogg och skriv just din åsikt vore jätte snällt, dessutom kommer ditt namn finnas med i inlägget senare ikväll! tack, puss!!

2008-09-26 @ 16:58:02
URL: http://mjaubaby.blogg.se/
Postat av: Mamma Maggan

Ja, vem ska jag gnälla på då. Det är ju därför jag skaffat dig. Så var glad du bara.....

2008-09-29 @ 15:03:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0