Brrrrrr =)

Då är kylan här! Och igår kom det snö!
Just nu -16 grader. Min fråga är hur kallt kan det vara för att man inte ska ha barn sovandes i vagnen ute?
Tyra sover ute nu och hon är VÄLDIGT påpälsad så jag tror inte att hon fryser men är det farligt för dem att andas in för kall luft? Jag har dessutom filtar över vagnen så jag tror inte det är -16 där inne....

Igår tog vi en prommis till stan i lite för mycket nyfallen snö.....
Jobbigt men skönt!







Nu blir det snart bad.
Sedan ska Daniel och Marita vara barnvakt för Freddan är på jobb och jag ska ha simträning och sen ut och äta med jobbet!

Bye

Kommentarer
Postat av: Sofie

Hej Gumman!



Ni ser ut att må bra hela familjen och vad kul mwed dopet, förstår att det var fin! Hoppas jag får se er snart igen. Ang. sova ut, så har vi barnen på dagis ute t.o.m. 15 minus, men som du säger så blir det ju inte alls så kallt inne i vagnen. tror mer det är för att det är lite meckigt med 8 barn. Men eftersom du bara har ett så blir det ju lite enklare. Men jag tror inte att dom ska andas in allt för kall luft, hon är ju mindre än dom vi har på dagis också. Du vet säkert bäst själv!



Puss på er och hoppas ni får världens mysigaste jul!



2009-12-16 @ 17:25:54
Postat av: Sofie igen

Hittade när jag googlade, bra att du bor i norrland så ni har torr luft!



_____________

året runt...



brukar gå bra...så länge det är varmt och inte blåser in i vagnen så går det väl bra. Du kan alltid försöka fixa nåt vindskydd....regnskyddet till vagnen brukar funka bra. Kan vara lite känsligt när det är rått ute eller "fuktigt kallt". Vet inte vart du bor. Men finns barn som sover ute i -30C i norrland....det är så torrt i luften, medans i skåne kan de knappt ha dem ute i -2C...



Frisk luft är bra..:) 2006-11-03 16:30

_________________

2009-12-16 @ 17:28:28
Postat av: Jag

tack sofie. jag har letat men inte hittat nåt bra så tack. låter ju bra att det är lättare här än söderut... jag lägger filtar på vagnen då det är såhär kallt och då blåser det ju inte in och så blir det väl lite varmare av det...



jag tänkte att min gräns får nog ändå gå vid kanske -17, 18 grader...



hoppas du får en jättemysig jul med! vi kan väl höras nåt!



Massa pussar!

2009-12-16 @ 21:30:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0