Det är svårt att springa långsamt!

Efter ha grottat ner mig i Runners tidningen en del på slutet har jag börjat inse att jag kanske borde sänka tempot lite på en del träningsrundor... För att orka springa längre!

Jag snittar i regel ca 165-170 i puls vilket är typ 80-85% av min maxpuls.
Ska jag orka springa längre och samtidigt oftare måste jag kanske ta ner tempot. Läste attygs 80-90% av träningsrundorna ska ligga på ca 70-75%...

Idag sprang jag 12 km och fick inte gå över 155 i puls. Kändes som jag var ute och finjoggade =) På torsdag ska jag finjogga 15 km. Det var ganska behagligt och gjorde mig sugen att springa mer och längre!

Det som var jobbigt att lyssna på var hastigheten som Runkeeper informerade om. Men det kan ju inte både gå snabbt och ligga lågt i puls...

Hittade några nya kvarter i Luleå idag...
Fint!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0