Igår sprangs det...


...Luleå stadsmara!!

Målet var att vinna motionsklassen (kom tvåa förra året) och att snitta 4.40 istället för förra årets 4.50.

Gick ut lite för hårt, låg första milen på snitt under 4.30 på några kilometrar... Varvade vid milen på 45 min. Sen blev det tungt!!!

Varmt var det och jag hade tydligen inte druckit nog innan. Började frysa och var knottrig på hela kroppen även fast det var jättevarmt ute!

Det var med mycket mycket vilja jag tog mig i mål de sista 6 km. Fan vad jag mådde dåligt!!! Hellre föda barn än den smärtan de sista kilometrarna....

Kom i mål på 1.39.09, pers med 2,5 min. Hade hoppats på lite snabbare tid men med min genomklappning är jag ändå nöjd...

Vann motionsklassen gjorde jag och hade bara två elitdamer före mig!!

Nästa år tänkte jag orka hålla 4.30 tempo hela vägen och komma i mål på 1.36.00.


Kommentarer
Postat av: pappa

vilken tid du gjorde, jag är impad.

2012-05-27 @ 17:36:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0