Hoppas kunna springa länge...

 
 
Sen jag började springa regelbundet för tre somrar sen har jag alltid tagit ett litet springbreak på hösten. Det blir ju lätt att man springer så himla mycket under sommaren att när hösten kommer och det blir mörkt och kallt tappar jag helt lusten och tränar annat istället...
 
Sen efter nån månad blir jag sugen igen och springer för det mesta hela vintern. Inte lika ofta dock.. ibland 3 pass och ibland inget. När det är behaglig temp och inte allt för isigt...
 
Även den här hösten tappade jag löplusten, men nu tänkte jag plocka fram den igen! Jag vill kunna springa så länge som möjligt i graviditeten och tänker att det är dumt att ta för långt uppehåll. Då är jag ju helt plötsligt gigantisk, det måste ju vara bättre att vänja kroppen succesivt. Blir dock lite kortare rundor, håller mig runt milen nu för sen blir jag ganska trött i höfterna...
 
 
Jag sprang inte alls då jag väntade Tyra så det ska bli kul att se hur länge kroppen pallar. Läste om en tjej som sprang ett tävlingslopp halvmara i typ vecka 40...hon sprang typ direkt efter loppet in på förlossning =)
 
Ha dä!

Kommentarer
Postat av: Maggan

Ja men HALLÅ!!!!! Måste du testa och slå allt och alla. Lyssna mer på kroppen, du. Men försök mest att lyssna vad bebisen säger.
Var rädd om dig.
Puss Lilla (stora) mor, som nu bestämt att börja träna hårt på tisdag med 2 gympas i veckan + dagliga promenader. Börjar faktiskt se lönnfet ut nu. Men jag kommer igen, lita på det.

2012-11-06 @ 15:32:36
Postat av: Jag

nej, det måste jag såklart inte!! Jag lyssnar SJÄLVKLART på kroppen, tex genom att konstant sova då jag är hemma...

Låter bra att du börjar träna igen, det är VIKTIGT!

Puss

2012-11-07 @ 07:15:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0