Fran Hanoi till Sapa

Nu har vi lamnat UNDERBARA Hoi An genom flyget, det var skont att slippa aka buss i 24 timmar...

Innan vi tog oss upp till Sapa dar vi ar nu sa mellanlandade vi (vi kommer tillbaka dit sen igen) i huvudstaden Hanoi en dag!
Jattemysig storstad! Mycket trevligare an Saigon! Vi var riktiga turister dar igar med kameran pa magen. Mycket att se!
Nedan lite bilder fran en fin bro och botanisk tradgard. Det var formodligen narmare 40 grader i stan igar och vi svettades na kopiost!
Vi avslutade dagen med att ata dyrmiddag.
For ca 45 svenska kronor at vi en JATTEBUFFE som var sjukt god!




Nu ar vi i Sapa!
Akte tag hela natten for att ta oss hit och sedan en buss den sista timmmen som slingrade sig uppat i bergen.
Har ar det sjukt vackert!!! Gront, levande landskap... Lite kallare har och tyvarr har det regnat mycket idag.

Har ar tanken att vi ska vandra i bergen (eller vad man sager) och se allt mojligt och traffa ortsbefolkningen.
Idag har vi bara gjort en kortare tripp pa egen hand utan guide.

Vi ska antingen gora tva dagsturer de kommande dagarna eller en tvadagarstur med overnattning i nagon by med ortsbefolkningen (man bor som hemma hos dem). Vi kollar upp det nu! Bor pa ett lite finare hotell eftersom det bara ar en eller tva natter.



1. Regn 2. Freddan tittar pa klader pa marknaden i Sapa



1. Utsikt fran berget vi var upp pa idag 2. Vi traffade ett gang kineser som tyckte det var SKITKUL att bli fotade med mig. Har massa bilder pa nar jag posar med olika familjemedlemmar, alla fotade. Jag skrattade sa jag trodde jag skulle svimma... 3. Sahar ser nastan alla kvinnor ut har, de ar dessutom valdigt sociala och vill prata mycket (forutom en del som bara vill salja saker).



Utsikt fran varan BALKONG!

Nu ska vi bestamma vad vi ska gora har under dessa dagar! Nasta mal och det sista innan Hanoi ar Halong Bay!

Emma: jag kan inte komma pa traffen, hade tyvarr hunnit boka in jobb : (

Kram alla!

Kommentarer
Postat av: friDA

Jag vet, det blev ett långt inlägg=) Har ju inte skrivit på ett par dagar. man ids som int även fast vi har internet på rummet. Det går så jävla segt! går inte att ladda upp bilder här inte. Snart drar vi vidare. Ska hälsa. Miss u to! Pöss!!

2008-06-24 @ 14:00:32
URL: http://fridaostrom.blogg.se/
Postat av: Lina

Ååååå vad underbart ni der ut att ha det!!! Förstod inte riktigt vad jag skrev i förra inlägget. Det var midsommarafton, sent och jag hade druckigt vin... ops! När kommer ni hem?

2008-06-24 @ 15:39:51
URL: http://liinaaaa.blogg.se/
Postat av: Sofia

Åh vad fint det var.. jättehärligt ser ni ut att ha det! Jag har fått två endagarsbiljetter till GF från Dagbladet så nu har jag mitt på det torra för fredagen och lördagen och kan lägga ut mer pengar på öööl istället. Bra va!? Men vill du gå båda dagarna eller?

2008-06-24 @ 17:56:35
Postat av: Maria

Åh! Ni ser ut att ha det jättehärligt! Underbara bilder. =) Jag ska jobba på fritids, liten grupp6-8 barn på blandad nivå. Under skoltid är jag resurs. Jag tror det blir jättebra! Hare gott! Syns snart! KRAM,KRAM!!!! Wilda skickar slängpussar

2008-06-24 @ 21:59:50
URL: http://mariadahlberg.blogspot.com
Postat av: Veronica

Lina: ha ha vad roligt!!! Vi kommer hem den 3 juli, jag aker till lulea och vander ner till Sundsvall.

ska du pa gatufesten?



Frida: nej man ar inte jattesugen att skriva jamt...



Maria: pussa Wilda tillbaka!



Soffan: det later som en bra plan. jag gar garna bagge dagarna, maste bara losa det praktiska hur jag tar mig till sundsvall snabbast! jag hor av mig!



kram alla

2008-06-25 @ 03:35:23
Postat av: Lina

Jag insåg att gatufesten inte är nu till helgen utan NÄSTA o då kanske jag kan gå någon dag... om inte Martin misstycker =S Vi har ju ett litet renoveringsprojekt som bekant och det drar en del pengar! Lördag skulle i så fall nog passa bäst för mig. Puss

2008-06-25 @ 21:58:37
URL: http://liinaaaa.blogg.se/
Postat av: Lina

Hej IGEN! Idag fick jag besök av två prinsessor på jobbet nämligen Wilda och Maria =) Vilken liten goskrutt!!! Wilda alltså. Fast Maria är ju också rätt go och skruttig. Jaja... vi pratade om att gå o se Sex and the city-filmen med dig. Ha en tjejkväll liksom. Den ska tydligen vara riktigt bra! Ta o kom hem nu!

2008-06-26 @ 18:44:45
URL: http://liinaaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0