Får jag presentera.... Tyra!

Nu har vi landat lite...

Här är hon vår skatt.... i pyamas efter första natten hemma.




Förlossningen gick bra. Värkarna startade vid 06.00 på morgonen men tog fart ordentligt när vattnet gick vid 13.30.
Efter det satte det fart och hon är född 21.55 på kvällen. Det gick alltså ganska snabbt, men inte smärtfritt ;-)
Men det hade jag väl inte väntat mig. Det gick BRA sammanfattat och jag KAN tänka mig att göra om det...

Vi hade Ingrid till stor hjälp under hela förlossningen, tack Ingrid.

I förlossningssyfte får ni EN bild... innan jag bytt om till den snygga sjukhusskjortan :-)





Trötta på BB några timmar efter förlossningen...




Stolt faster kom och hälsade på utanför BB-dörrarna...




Vi åkte hem redan kvällen därpå. Vi åkte då till farmor Ingrid och farfar Svante.
Vi har ju experthjälp hemma med Ingrid som annars jobbar på förlossningen/bb.



Tyra ca 1,5 dag....




Nybadad....




Pappa sköter...



Allt går bara bra. Hon åt redan på bröstet så det har inte vart nå problem.
Sover och skiter gör hon också så då har jag förstått att allt är som det ska...

Vi njuter i fulla drag!
Nu åker vi till stugan över helgen!

Tack för alla grattis mess och annat!

Bye bye

Kommentarer
Postat av: Mormor Maggan

Tycker det lilla underverket är lik mormor, eller?

Ska bli kul att få träffa er alla i Luleå. Vi kommer upp nåt nästa helg. Behöver få snusa på den lilla.

Puss

2009-07-24 @ 09:50:34
URL: http://veronicabergsten.blogg.se/
Postat av: Karin

Veronica hon är ju sjukt lik dig! I alla fall på den översta bilden där hon har ögonen öppna!

Grattis och lycka till med föräldralivet!



Karin

2009-07-24 @ 10:45:01
Postat av: Kattis rattis

Vilken liten sötis, skoj att få se bilder på lilla Tyra..

njut och ha de så gott...kram kram

2009-07-24 @ 10:45:09
Postat av: Faster Stina

Ja på bilden avslöjas det att tårarna rann ned för mina kinder... och det kan jag säga att de gör även nu när jag får se de fina bilderna du lagt upp :) Ha nu en mysig helg i stugan! Kraam

2009-07-24 @ 10:45:57
URL: http://staaaajn.blogg.se/
Postat av: Sofia

Åh världens finaste lilla Tyra! Skönt att allt går så bra.. men nu får ni ta och komma hem hit så man få träffa er alla tre! Puss

2009-07-24 @ 13:14:32
Postat av: Erika

Vilken snygging! Bra jobbat där.

På den första bilden är hon verkligen jättelik dig. Kul! =)

Ha en mysig helg. Kram!

2009-07-24 @ 15:39:17
URL: http://erikabergman.blogspot.com
Postat av: BrittMarie

Grattis till Lilla Tyra, vilken fin liten tjej.

Ser att det blir en riktig skoterkörare och fiskare.

Hon få komma till fjället skall vi lära henne.

Många GRATTIS hälsningar från oss i Adolfström

2009-07-24 @ 17:23:33
Postat av: Sofia

Från Wikipedia:



Kvinnonamnet Tyra är ett gammalt danskt namn som möjligtvis betyder helgad åt guden Tor.



Tyra blev mycket populärt i slutet av 1800-talet och början av 1900-talet, då det nordiska och skandinaviska allmänt hade ett uppsving. Under resten av 1900-talet har det varit relativt ovanligt, men upplever just nu en renässans. 31 december 2005 fanns det totalt 5227 personer i Sverige med namnet Tyra varav 3314 med det som tilltalsnamn. År 2003 fick 290 flickor namnet, varav 211 fick det som tilltalsnamn.



Namnsdag: 28 april,

2009-07-24 @ 23:11:29
Postat av: Elin

Grattis till familjelyckan! Guuuud så söt hon är.

hoppas allt är bra! grattiskramar från Elin W

2009-07-25 @ 08:00:16
Postat av: Frida, Tony, Philip

Vilken söt liten tjej! Vi längtar tills vi får träffa er. Hälsa familjen!



Kram kram

2009-07-25 @ 09:27:35
Postat av: Jossan E

GRATTIS!!! SÅ OTROLIGT FIN!:)

2009-07-25 @ 22:51:44
Postat av: Maria

Åh så underbar!

Jag blir alldeles bebissjuk när jag ser dessa bilder, se till att njuta av varje sekund nu Vevve för innan du anar det är bebistiden över ;-)

2009-07-29 @ 20:35:53
URL: http://pyromara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0