A ram sam sam a ram sam sam...

diri diri diri diri ram sam sam!
Jag vet inte riktigt hur den ramsan går, men Tyra och jag kör stenhårt på den å då blir hon glad!
Hon sitter på mitt knä och jag studsar med benen så hon far och flänger och hon gör små armrörelser till.
Då leeeer hon. Vi väntar på skrattet men det har inte kommit än.


Jag kan inga ramsor.
Mamma och pappas fel för att jag aldrig gick på dagis. Det är även deras fel att jag hatar att pyssla, fick aldrig göra det då jag var liten...
Har från dem även blivit lite vrickad att jag känner ett lugn då jag har sport på TV:n i bakgrunden. När försvann Tipsextra förresten?

Sportnörd redan???



Övrig Tyrauppdatering:
*Snurrar inte, men gör några tappra försök ibland.
*Väger 6.8 kg
*Skiter just nu ungefär 5-10 bajsblöjor/dag istället för 1 som det tidigare vart (barnmorskan trodde på tänder).
*Sträcker sig efter saker och har börjar öppna händerna för att ta. Men OM hon får tag på nåt så är det mer tur än skicklighet.
*Dreglar konstant. Kan även göra slembubblor.
*Hon älskar Project Runway kl 16.00 på trean!


Idag har vi varit i Piteå och hälsat på Tyras gammelmormor/morfar.
Tänk om jag får uppleva Tyras barnbarn. Tänk vad HON är gammal då.
Jossan skrev till mig på facebook att hennes sons morfar har en mormor (5 generationer).
Det är galet.


Blev långt det här...
Nu blir det fruktsallad, mörk choklad och kaffe!

Skit i brallan

Kommentarer
Postat av: Emma Laiti

Häng med på babysång!! Det är dags för det ......ring om du vill hänga med måndag eller fredagar 10.00 kram 070-9966561

2009-11-03 @ 21:33:22
Postat av: Jag

ok. det är kanske dax för det... om jag får vara med och bara röra på läpparna ;)

ev på måndag. jag hör av mig!

kram

2009-11-03 @ 22:33:37
Postat av: Mamma/mormor Maggan

Hörrudu.

Som du vet så HATAR jag att pyssla. Men du fick gå på kyrkans barntimmar, sång och lek, bild på kulturmagasinet och öppna förskola. MEN om du är så dum att du inte kan ta in nåt i din hjärna, vad kan jag göra. Men men ett hopplöst fall. Kom med Tyra till Skatan så får jag lära henne.

2009-11-04 @ 14:10:19
Postat av: Emma Laiti

klart du slipper sjunga men efter några ggr kommer de naturligt hahaha

2009-11-04 @ 17:06:31
Postat av: Lina

Beror bajset på tänder. Eller hur? Släktet!

2009-11-05 @ 20:36:12
URL: http://liinaaaa.blogg.se/
Postat av: Natalie Ehrström

vadå fick inte pyssla, vi ville INTE pyssla

Det enda vi ville var att smyga på folk (ninja inspirierade lekar), klättra på andra människors tak, busringa på dörrar, gömma oss i buskar, göra super trixiga hopp från högsta (ibland på linorna), käka godis tills vi kräktes samt skriva kaninbrev till andra kaniner.



Jag vet inte riktigt om det är rätt att du skyller dessa intressen på Maggan och Christer, har svårt att se att de sporrade dessa lekar.. men jag kan ha fel ;)

2009-11-07 @ 17:34:56
Postat av: Jag

ja ok då, ska kanske inte skylla på mamma och pappa... vi hade ganska konstiga lekar. mamma och pappa retar mig fortfarande för när vi skulle ha kaninhopptävling i våran trädgård. vi funderade på vart alla skulle parkera bilarna...



ha ha ha ha.



vi badade ju verkligen i TIMMAR!

roligt var det.

2009-11-07 @ 23:20:34
Postat av: Natalie Ehrström

hahahaaaa men självklart att det skulle bli stor uppslutning på ett sånt eftertraktat event lixom...

2009-11-14 @ 13:47:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0