13 dagshelgen

Igår lagade Erik och Sofie mat åt oss i Sävast!
Mycket trevligt och mycket skönt att få åka iväg och bara äta gott...

Tyra passade på att bekanta sig lite närmare med Ebba.
Ebba tyckte dock att det var sådär halvtrevligt...




Sen ville Tyra visa att hon hade snyggaste kläderna på sig som hon fått av just farbror Erik.
Och Eriks armar var det enda jag fångade på bild av honom...




Idag har Tyra debuterat med mat på burk.
Hon åt grönsaker med kalvkött.
Vi har ju kokat lite rotfrukter tidigare och låtit henne smaka, men hon har då mest spottat ut allt.

Jag vet inte om hon inte uppskattade våra hemkokta mål eller om det var protein hon saknade för idag gick det skitbra!
Hon svalde ju allt!
Hon drack till och med vatten, det har hon inte alls tyckt om tidigare!





Sedan ville hon titta lite på Tour de ski...





Sedan hängde hon med mig i köket då jag kockade tomatsoppa med pestomarinerad mozzarella och pannkakor gjora av dinkelmjöl och havremjölk som nu ska ätas med kesella och jordgubbar =)

   

Byyye

Kommentarer
Postat av: FRida

Det såg galet gott ut!

2010-01-07 @ 17:36:10
URL: http://fridaostrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0