Aja baja

Ibland känns det som att man på skarpen säger "aja baja Tyra" ca 872 gånger varje dag.
Jag kan känna att det känns som att hon inte får röra nåt! Ändå har vi inte en massa dyra prydnadssaker hemma... men det är lådor, gardiner och allt möjligt som lilla damen gärna vill dra och rota i.


Visst, hon ska lära sig att man inte får röra allt.

Men ungen är ju ganska kreativ och fingerfärdig. Hon lyckas ju öppna allt och pilla upp alla små burkar, kan både sätta på pappas play station OCH ta ut skivan =)

Jag tycker det kan kännas som att man dödar kreativiteten då jag säger aja baja åt allt.


Ibland låter jag henne rota och så låtsas jag som att jag inte ser... för om hon vet att jag ser då tror hon ju att hon i fortsättningen får dra i de grejerna. Så får hon dessutom vara lite busig....


När jag stod och fixade med middagen så passade Tyra på att plocka ur en av lådorna. Fascinerat skakade hon varenda sylåda och ask med glödlampor.. sedan rev hon sönder en bruksanvisning...

Hon verkade så lycklig över att mamma inte märkte nåt =)




Kommentarer
Postat av: Sofia

Klart hon ska få vara lite busig! =)

2010-09-06 @ 19:51:41
Postat av: Mormor

Ja, om du visste hur du var!!! Klart att hon måste få röra och undersöka, huvudsaken att hon inte gör illa sig. Knivar tex. är inget bra att leka med.

Puss

2010-09-07 @ 07:07:10
Postat av: jag

nähä, inte knivar. hon gillar ju em så mycket... och nålar!

2010-09-07 @ 18:47:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0