Förlossningen!

Varning för långt och ointressant inlägg om du inte gillar förlossningar... =)


Vattnet gick på torsdagen, eller det började sippra då och fortsatte sippra de kommande dagarna... In på förlossningen för kurva varje dag... På lördagen var Sallys hjärtfrekvens lite hög så de bestämde att de skulle sätta igång mig..

De satte igång mig vid fyra på em och jag fick ytterligare en dos vid sju... Ingenting alls hände!! Vi gick i trappor och travade runt på sjukhuset!
De bestämde vid nio att jag skulle få vila för natten. Då helt plötsligt var det som att nån kastade massa värkar på mig som var jättetäta! Och starka blev de!!

Jag badade, hjälpte inte alls! Låg i en ny kurva vid elva (?) och eftersom jag inte var öppen alls så ville barnmorskan att jag skulle få morfin och in på BB och sova... Sov inte ett dugg! Detta upplevde jag som den värsta tiden. Hade sjukt jobbiga värkar och ingen lustgas och så skulle man sova...och inte öppnade jag mig heller...

Vid kvart över ett på natten tog de in mig på förlossningen igen och jag fick träffa min käraste vän! LUSTGASEN!! Helt plötsligt var värkarna hanterbara och livet lekte (typ)... Jag var öppen 4 cm och Ingrid ringdes in och var inne vid kvart över två. Helena (barnmorskan) undrade om jag skulle ha nån epidural men jag sa att vi testar utan ett tag, tänkte att det tar ju många timmar det här... Fast det tog inte timmar...

Sen helt plötsligt trycker det som fan neråt och det var typ dags att börja krysta! Några krystvärkar senare och 03.18 var hon ute! Sååå skönt att krysta utan epidural, nu kände jag verkligen att det tryckte på neråt =)

När Sally kom ut så andades hon inte och hade väl inte så snygg färg så de sprang iväg med henne till barnintensiven... Det gick ju bra till slut och när de rullade dit mig så var hon lite rosslig men andades...

Snabbt gick det då allt satte igång! Helena och Ingrid och Freddan såklart var grymma!

Ungefär så gick det till!


Kommentarer
Postat av: Angelica

Jag tycker iaf att det är kul att läsa om förlossningar:) Tack för det inlägget:)
Grattis igen till superfina Sally. Kraam!!

2013-05-04 @ 15:35:29
Postat av: Bohman

GRYMT jobbat av dig!!

Härligt att få se lite bilder!!

KRAMAR

2013-05-07 @ 20:39:00
Postat av: Jag

Tack hörrni =)

2013-05-10 @ 22:50:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0