Hemma igen....

Hej alla!

Nu är vi hemma igen! Vi har haft det tokbra i Egypten...  Här nere på en båtutflykt! Vi nio en stor båt alldeles för oss själva.... Lägg märke till våra sjukt snygga frisyrer, å mina valkar....

image28

Berätta lite kort kanske....
Vi har bott bra!
På ett jättefint hotell! Det är mycket stora hotellkomplex i Egypten med egna stränder. Även vi bodde på ett sådant! Det har som väntat blivit mycket sol, bad och god mat..... Maten var dyr på hotellet och på andra hotell osv. Men åt man "på stan" och speciellt på någon av "deras" restauranger så var det jättebilligt!

Vi gjorde en sväng till pyramiderna..... Lååååååång bussresa, svuuuuuuullna fötter, poooooootatistår. Men måste ändå säga att det var värt det. Pyramiderna var inte tokwow, men det var ändå fascinerande stora och roliga att se. Freddan och jag gick in i en, varmt, trångt och ingen luft!

Har dykt! Underbart som väntat! Såg lite moräna, stingrocka och annat smått och gott.... Freddan följde med och snorklade. Vi lade ju även en hel dag till att snorkla...

Vad mer kan man säga om Egypten? Det är mycket torrt (Kairo var en stor dammhåla), öken och en massa araber som tjatar 10 gånger mer än thailändarna att man ska köpa saker....

Men jag gillade Egypten och Hurghada och kan åka tillbaka!

Hann även med följande:
3 gymtimmar
1 tennistimme
1 vindsurfingkurs
1 massage
1 vattenrugbymatch

image29

Snygg tjej va...?

I går kom Elvira och Jocke och hälsade på. Vi åt mat, drack lite vin, spelade spel och surrade en massa. Idag hade jag lite ont i huvudet men vi har gått på stan och alla har shoppat. Tom Freddan! Och han gnällde inte en gång trots en heldag på stan!!!!! Glad är jag för det!


image30

Sista kvällen......

image31

Vårat hotelll. Marriott beach resort......

image32

Soft.....

image33

Stina och Ingrid inhandlar frukt....

Orkar inte
lägga in nå fler bilder nu. Ska dricka kaffe...

Ha det alla!

Kommentarer
Postat av: mostra

Men HERREGUD vad Freddan är lik din far på översta kortet.Fina bilder så här iblåsten och kylan.Kramar

2007-04-29 @ 11:12:53
Postat av: Mathilda

Åh, härligt att vara i Egypten du! Låter inte helt fel.. Jag hoppas att jag kan ha simskolan med dig i sommar, har ev. ett "heltids-sommarjobb" på G.

Men vi får se, hur som helst så kommer vi ju att synas:)

Kram
Mås

2007-04-29 @ 14:23:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0