R?ttjakt

R?ttjakt


Måste berätta en rolig grej! Jag satt i går på jobbet å hade lite tråkigt, tänkte att jag skulle ringa till mina föräldrar och höra vad de hade för sig.... Mamma svarade, helt hysteriskt säger hon att det är kaos här. Första tanken var att pappa hade kolat på golvet eller att Erik hade nå fuffens för sig. Men det visade sig att en råtta hade sprungit ut från öppna spisen.... ut på vardagsrumsgolvet där mamma och pappa satt och åt middag (inte på golvet utan i soffan i samma rum...). Råttan bestämde sig sedan för att springa in i badrummet (var kanske bajsnödig). Mamma och pappa kom på att de har ju katt, och slängde in Joppen i badrummet för att han skulle käka upp råttan. Inget hände, mamma och pappa öppnade dörren och råttan var borta. Mamma går in, ställer sig i badkaret och börjar spola vatten under badkaret för att den ska komma fram, inget händer. Pappa kommer in och hittar råttan sittande uppe på hängaren där morgonrockarna hänger..... Det kan påpekas att min kära mor är livrädd för möss och råttor....  Och det visade sig visst att pappa inte heller var så förtjust i dem... Det lustiga i historien är att även Joppen verkar vara livrädd för råttor....

Lite senare ringde jag upp, Joppen hade fortfarande inte agerat.... Han hade lite trött puttat på råttan med tassen... han var väl inte hungrig! (Har inte såna djur instinkter....???). Mina föräldrar hade då ställt in en råttfälla (de kanske trodde att råttan ville ta livet av sig?) Inget hände....

Mamma ringde nån timme senare, råttan var tagen! Mamma hade gått in och ställt sig i badkaret och sprutat vatten igen (de trodde återigen att råttan satt under badkaret). Då min mamma (som alltså är livrädd...) står där i badkaret dimper råttan ner från duschdrapperiet till henne i badkaret (jag skulle göra VAD SOM HELST för att se mammas min)!!!!. I alla fall övervägde mamma att dränka råttan i badkaret, men djurvän som hon är så mådde hon lite dåligt av att göra det. Råttan tog å kilade in i tvättkorgen som stod i badkaret och mamma kunde ta hela tvättkorgen och slänga ut den, och råttan blev fri!

Slutet gott, allting gott!

Kommentarer
Postat av: Mamma Maggan

Jaha, nu gör hon mig till åtlöje också. Men, men jag är van. Historien var ju faktiskt sant. Slutet gott allting gott. Hoppas jag har roat någon iallafall. Kram Maggan

2007-03-03 @ 18:26:35
Postat av: Sofie kristoffersson

Haha.. Du roade mig Maggen =)
Kul att du har blogg Verre... Och kul att prata med dig för några veckor sedan och bli lite uppdaterad om din tillvara =)

Här rullar allt på som vanligt.

Ha det bra vännen.. kram kram

2007-03-09 @ 21:34:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0