Är jag en pedant.....????

När jag var liten och skulle städa mitt rum var den första frågan till mamma "Måste jag damma??"
Det var det VÄRSTA jag visste.... i och för sig hade jag typ 273 prydnadsfigurer på hyllorna som man var tvungen att antingen plocka ner.... och sen upp igen, eller lyfta på dem en och en för att kunna torka under.
Jag har inte lika mycket prydnader nu..... Tack och lov.

Men, jag kan städa ihjäl mig!!! Kommer hem och börjar plocka lite, och det slutar med att jag sveper med trasan överallt..... Dammet bara syns ju så väl!!! Och det blir verkligen nytt damm på en dag!

Jag har alltid tyckt att mamma är konstig som kan störa sig så otroligt på att det ligger en tröja på soffan, och det tar emot att säga men jag är fan likadan! Sjukt!! Och tyvärr tycker inte Freddan att det gör lika mycket att en tröja ligger på soffan..... Men han sköter sig, bättre än jag trodde.... Han vet väl att jag flippar ut annars.... 



Nu är det i alla fall nystädat och skööönt att vara hemma.



Min gula, snygga mikro (som Tom Bovalius i Skilda Världar hade likadan) har gått sönder....!!! Snyft.
Det är svårt att leva utan mikro.
Kom hem från jobbet, och hade glömt att ta fram mat från frysen i morse. Tänkte att jag bara skulle ta fram lite bacon från frysen och tina i mikron litegrann.... ingen mikro!!!
Jag får helt enkelt vänta tills det tinat!!!
Blir hårdbröd och kaffe under tiden.....

image39


"Vänner" nu!


Ha det!


Kommentarer
Postat av: Lina

Nej, inte den micron!
Skulle behöva ditt pepp nu när jag ska plugga. Kan du inte logga in på msn nu. Kommer du på Hannas student?
Du loggar verkligen in!!!!!!!!!!!!!

2007-05-24 @ 09:51:14
Postat av: Mamma Maggan

Tur jag lärt dig nåt. Men en sak ska du veta, det ligger MASSOR med prydnadssaker i boden hemma i Kvissleby. Vad ska jag göra med dom????? Vill du ha dom, eller kanske någon annan vill ha dessa dammsamlare.
Kram
Maggan

2007-05-29 @ 12:44:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0