Sjuk igår...



Låg hemma med migrän igår. Är på benen idag men är lagomt spak i kroppen...

Det är 3,3 grader varmt i Luleå....ååååhhhhhhh så tråkigt!
JÄTTEBLÖTT ute och rejält halt på vissa ställen...


Jag var i tisdags och lämnade in två ljudböcker som jag lånat på biblioteket.
Senare på dagen ringde en biblotikarie och sa att jag har råkat lämna in en privat bok.

Jag: "Nej, jag lånade den hos er"
Hon: "Nej, det är inte våran bok"
Jag:"Vad är det för bok?"
Hon:"Svarta nätter med Ann Cleves"
Jag: "Den lånade jag hos er"
Hon: " Det är omöjligt för det är inte vår bok"
Jag: "Jag gick in på erat bibliotek och kom ut med två böcker, det är kanske inte er men den stod i er hylla och jag kom ut med den från er. Jag kan komma och hämta den om du vill, men den är inte min"
Hon: "Ja, gör det"
Jag: "Men tänk om nån annan har lämnat in fel och kommer och frågar efter den"
Hon: "Hmmm"

Sedan började hon tjata IGEN att det var min ljudbok och absolut inte deras.
Jag pratade med denna ihärdiga biblotikarie säkert 10 min, hon fattade inte att det inte var min bok....
Helt sjukt.

Nu ska jag jobba...

Ha det

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0