Det luktar klor i badrummet igen!

Tyra har fått hörselkåpor av farfar!
Ingrid och jag skulle försöka få henne att skratta då jag knäppte.
"Tyra, Tyra, hallå".... visst ja hon hör ju inget =)



Det har varit omständigt här de senaste kvällarna....
Tyra är ju underbar mot oss som sover hela natten ända fram till åtta på morgonen utan att äta.
MEN. Nu har hon börjat vara vaken längre och längre på kvällarna. Ofta fram emot elva, tolv.
Så vi tänkte omstratigera (finns det ett sånt ord)?

Hon ska i säng tidigare även fast det innebär upp tidigare, det får vi ta...

Men hon är så svår att natta.
Hon somnar i famnen, man lägger ner henne och hon sover... sen vaknar hon inom ca 5-15 min och grinar. Upp och börja om... Går inte heller att lägga ner henne i babysittern för då gnäller hon bara, förmodligen för att hon är så trött.

Tips?


Idag har jag haft simträning med Freddan och två arbetskamrater till honom.
Tyra satt snällt på kanten i bilbarnstolen medans vi simmade!
Skönt att simma lite (efter i alla fall)!

Sedan har jag vart och kört vattengympa på sjukhuset, roligt att träffa dem som i våras "skulle bli mostrar" allihopa =)
Och sen har jag gymmat! Aktiv dag!

JUST NU sover Tyra... hoppas!

Kommentarer
Postat av: Bohman

Lättare sagt än gjort, men ni måste försöka få henne att somna i sängen direkt. Lägg henne och gunga henne på rumpan och smek på pannan. Kan vara värt försök. Funkade på Agnes. kram

2009-11-17 @ 20:55:34
Postat av: Anonym

Oj vad jag längtar till torsdag!! Jag tänkte att vi kunde käka lite tapas ihelgen o kanske dricka lite vin. Jag kom o tänka på att ni har väl en del vänner som bor i Stockholm, vi skulle ju kunna dra ihop ett gäng o äta och spela spel, eller vad säger du? kram

2009-11-17 @ 21:38:50
URL: http://staaajn.blogg.se/
Postat av: Elvis

Vad roligt att titta runt i din blogg, det var så länge sen. Vilka fina bilder och vad stor tösen blir hela tiden. Vi måste ses snart!! Är ni i norr nåt över jul och nyår? Och du, jag förstår att hon gillar ram-sam-sam... de är ju sam-sam som är själva grejen!

Puss

2009-11-18 @ 00:28:22
Postat av: Lina

Vad fin hon är lillpruppen! Alma har också börjat vara vaken länge på kvällarna och sova längre på mornarna. Har inget tips tyvärr. Vill ha ett själv. Sitter vakt för eleverna som har nationellt prov... låtsas att jag rättar!



Puss

2009-11-18 @ 08:43:29
URL: http://liinaaaa.blogg.se/
Postat av: Jag

lina: ha ha ha. vilken lärare. "rätta" på du...



elvis: tänkte inte på "sam-sam".... klart hon gillar det!!!! vi är i sundsvall över jul/nyår. det börjar bli dags att ses!! vart firar ni?



bohman: tack för tipset!



stina: har svarat på din bogg!



2009-11-18 @ 08:48:11
Postat av: Johanna

Jag tror det går i perioder hela tiden, så där var det med simon förut också, han var vaken på kvällarna men sov jätte bra på natten, vi har börjat syra om tiden, så nu vaknar han tididgare på morgonen istället. Sedan har jag börjat styra hans tider lite på dagarna så han får sova en lägra tid på FM och en kortare tid på EM annars är han inte trött när han skall sova för kvällen. Men det är ju så olika på barn:)

Kram Johanna

2009-11-18 @ 16:08:36
Postat av: Elin

Tipset är nog att inte ta upp henne ur sängen när hon vaknar... Kan ni vagga henne däri? Fast jag tycker nog inte hon behöver sova hela natten riktigt än :D jag blir så avis ;)

2009-11-19 @ 15:16:00
URL: http://norenare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0