Vad behövs fixas inför dagisstart?

Om lite drygt en månad börjar Tyra på dagis.
Jag har varit hemma 8 mån och Freddan har varit hemma 8 mån.
Trodde på nåt sätt aldrig den dagen skulle komma... fast det är klart den gör =)

Vi har haft som "deal" att den som är hemma gör lite extra i hushållet.
Städning hjälps vi för det mesta åt med men jag är van att tvätten blir tvättad och middan står på bordet när jag kommer hem. Slut på det nu snart.

Tror Tyra kommer älska dagis!!
Idag när vi var ute och lekte i kylan höll en mamma och tre barn på att julpynta ute. Tyra skulle ABOLUT vara där och prata med dem och pynta hon med... tar verkligen kontakt med andra barn.


Tyra 2 dagar gammal. Fatta att det snart är 1,5 år sen!!




Tyra 8 månader. I skiftbytet mellan våra föräldraledigheter då vi åkte till Thailand!




Nu undrar jag. Vad behöver man inför dagis?
Märka alla kläder, vad mer? Ni som har vana på det, berätta nu?

Kommentarer
Postat av: Erika

Spännande med dagis! =) Kommer säkert att gå jättebra.

Minns att det behövdes ganska mycket ombyteskläder från början,dom blöter ner sig och blir smutsiga. Mockasiner eller tofflor kanske kan behövas? Hjälm att ha ute,det är ju lite olika från dagis till dagis. Bra utekläder,men det har ni nog redan. =)

Ett annat tips är att märka kläderna med efternamnet,med tanke på eventuella syskon som kan ärva. ;-)

Återkommer om jag kommer på nåt mer!

Ha en bra vecka. Kram!

2010-12-06 @ 11:08:53
URL: http://erikabergman.blogspot.com
Postat av: Mormor

Ett tips från en mormor som jobbat på dagis. Köp kläder som är lätt att ta på sig. Typ inga trånga kläder eftersom på dagis får man börja träna tidigt att klä sig.Puss

2010-12-07 @ 10:20:58
Postat av: Emma Laiti

Jag har köpt skinntofflor till Lowe, bra regnkläder, två fleecetröjor han sover i en i fall han bli svettig har han två olika mössor en att sova i. Dagis personalen har koll på vilka vantar o overaller som är bäst.

2010-12-07 @ 20:00:50
Postat av: Jag

Tack för tips. Lite klokare nu =)

2010-12-12 @ 22:22:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0