Tänk vad lite tävling kan höja mig =)

Freddan och jag sprang stadsmaran i lördags.
2,1 mil skulle avverkas. Jag hade ångest för att jag mest sprungit runt en mil...

Målet var att snitta 5.30/km och då hamna runt 1 timme och 55 min.
Men jag snittade 4.50/km och slutade på 1 timme och 41 min.
Slutade 2:a bland de kvinnliga motionärerna =)


Snacka om att stämningen med alla som sprang och allt folk på stan gör en starkare.
Något som även höjde mig var att hitta en liten grupp att springa med... 1 km eller 1 mil...

Och att känna styrkan sista 5 km. Att man har krafter kvar och orkar springa om folk!
TÄVLINGSDJÄVULEN! Skönt att få hitta den där tävlingskänslan från det att man simmade igen...


Freddan försökte lura mig att man måste ha keps på sig... såjävlaful!!




Jag efter ca 15 km. "Prasselmannen" bakom mig. Fan vad hans träningsoverall prasslade.
Han kom fram och tackade efter loppet för bra draghjälp, fast han fick släppa... =)




Freddan efter 15 km. Han hade det lite tungt... har vart förkyld veckorna innan.
Låg runt 200 (!!!!) i puls loppet igenom. Så jag fick passa på att vara bättre än honom för en gångs skull...




Nu går tankarna på helmaran... ska man våga?

Kommentarer
Postat av: Annika

Jag pratar fortfarande om din fantastiska prestation hemma... :) Sjukt imponerad av din snabbhet. Och vilken dålig koll du har på din egna förmåga :) Om du vill springa en mara så klarar du det så klart!

2011-05-24 @ 10:17:15
URL: http://tremil.blogg.se/
Postat av: eva

Hej Verran

Klart du ska satsa på helmara, ännu mer folk som peppar och puschar. Stockhom maran är europas bästa bana. Helt magiskt att löpa in på röda mattan på Stadion. Rikta in löpardojjorna på Stockholm marathon 2012.

2011-05-24 @ 11:13:59
Postat av: Karin

Verran! Grattis! Jag har också sprungit halvmaran fast år 2000 i Frankrike! 1.50 efter ett halvårs träning. Och ända sedan dess går jag i lite tankar på helmaran även om jag nu inte är i någon fantastisk form. Men bara för att bevisa för mig själv att jag klarar av det. Älskar verkligen löpning. Håller med dig om att det är underbart att känna att man kan plocka fram den där jävla tävlingskänslan ur en trött kropp på slutet! Kanske blir det reunion Stockholm 2012!

2011-05-24 @ 12:09:17
Postat av: Jag

Annika: Har ju bara haft koll på min träningshastighet och då har det gått mycket långsammare =)vi får ta nån löprunda tillsammans i slutet av sommaren...



Eva och Karin: Man kanske ska sikta på en hel mara. Krävs ju så långa pass träning bara, inte det lättaste med småbarn... men kanske!!

2011-05-24 @ 21:23:36
Postat av: Skåne

Så impad av er, klart du ska våga dig på helmaran! :) kram från oss!

2011-05-25 @ 18:44:39
Postat av: Christian Hald

Bra jobbat, så lite kallt ut med tanke på att ni var tvungna att ha vindställ.



Själv sprang jag Gbg-varvet förra helgen. Oxå halvmara, på 1,42,27. Pers med typ 4 minuter. Siktar på under 1,40 nästa år....

2011-05-30 @ 00:23:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0