Jag måste vara nöjd med det jag gör!





Livspusslet är inte det lättaste, hur gör man?


Jag vill träna minst 4 gånger/vecka (helst 5-6).
Jag slutar jobba 16 eller 17 då jag jobbar dag.
Innan jag har tränat och är hemma så är klockan lagom för Tyra att lägga sig vilket innebär att jag inte hinner träffa henne den dagen vilket inte är ett alternativ.

Helgerna är för det mesta ganska uppbokade med allt möjligt som jobb, resor att hälsa på folk, vi får främmande osv... Vi hinner i regel inte träna då, därför vill jag helst träna mån-fre 5 pass.



Då är det är mornarna kvar (innan jobbet då jag jobbar fm) och kvällarna (efter jobbet då jag jobbar kväll).
Jag tränar alltså oftast 06.00 eller 20.00 och då är man inte sugen på långpass så jag är ständigt missnöjd över att jag kör för korta pass.

Men nu har det slagit mig. Jag måste vara nöjd över 40-45 min pass!!!
Det är helt enkelt det som ryms i mitt liv just nu. Jag gör i alla fall något!
De får bli lite mer intensiva istället!





Jag jobbar ändå på en träningsanläggning, behöver inte nån tid att förflytta mig... OCH har en karl som är ledig väldigt mycket vilket dessutom underlättar nå så j-lskt....


Det jag funderar över hur de med större familjer på 3-4 barn eller fler löser pusslet... De måste vara väldigt bra på att planera och organisera... eller så prioriterar de helt enkelt bort sig själva...


Bye...

Kommentarer
Postat av: Nat

Jag hade lite samma problem (fast hade som mål att träna 3 gånger i veckan). Jag löste det som så att jag jobbar 8 till 17. Åker hem är med Einar och lägger honom för att sova. När han sover så sticker jag ut och springer, åker till simhallen eller till gymmet som jag precis signat upp på som ligger 2 km från där vi bor. Sen kan jag träna hur länge eller inte länge som jag känner för, Einar sover ju ändå...



Kommer hem kanske runt 21, äter middag med Jesper och sen lite softande och i säng. Helgerna = ingen träning.



Det funkar faktiskt riktigt bra, man förlorar ingen tid med barnen och kan vara på gymmet precis så länge man känner för utan stress.



Tidigare tränade jag i stan direkt efter jobbet eller innan men då förlorade jag ju värdefull "Einar-tid" vilket stressade mig. Så för en vecka sedan bytte jag till ett något sämre gym men som ligger där vi bor.. Sportlife.. de har iallafall roliga pass..



Hoppas det löser sig

Kram

2011-09-08 @ 12:24:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0