Barnvagnsträning


Det har snöat hela dan och det var inte plogat nånstans på småvägarna... Jag skulle hämta Tyra på dagis och sprang dit (omväg), kanske åtta km i massa nyfallen snö...

Det gick ju bra! Sen skulle jag hem... Tanken var att springa med barnvagnen de där 2 km hem och FAN vad jobbigt det var. Barnvagnen i snön kändes som att den vägde 100 kg och i uppförsbackar fick jag tokspringa för att ta mig upp!! Men hem kom vi...

Vi har verkligen en treåring här hemma. Har haft ett mindre krig med henne efter att hon betett sig ILLA! Till slut fick jag i alla fall ett "förlåt" och hon fick höra sin kvällsbok... Men mycket grin och skrik var det! Nu är det hårt mot hårt så hon inte blir en sån unge som får bete sig hur som helst... Men det är svårt att veta hur långt man ska dra det...


Kommentarer
Postat av: Natalie

halloj

Lät sjukt jobbigt men säkert bra träning.
Tänkte höra om du har lite bra tips på hur man håller sig frisk när man har dagisbarn och det är den kalla årstiden? Känns som jag aldrig hinner komma igång ordentligt med träningen för då kommer det en ny förkylning.

du kan ju mycket om sånt, kan du inte skriva lite inlägg i hur du lägger upp träning, kost och allt sånt och vad man ska tänka på med sjukdomar? om du vill alltså

kram Natalie

2012-12-14 @ 12:36:52
Postat av: Jag

Tja!!

Trist att höra att su är sjuk mycket... Alltså jag vet inte om jag har NÅT bra att säga...

Jag tvättar typ aldrig händerna, äter inte särskilt mycket frukt och grönt, sover för lite... Ja, det enda jag sköter är väl träningen... Men OM man ska sköta sig är det väl just de grejerna, inget nytt men jag har inte så stor koll... Känns som att DU är en sån expert annars, som äter vitpepparkorn och en massa andra tricks =)

Det som jag tror gjort att det ändå funkat bra för oss är väl för att Tyra alltid har klarat sig bra från sjukdomar och inte dragit hem så mycket.. Hon är ju ganska "stadig" och det känns som att inte så mycket biter på henne.

Sorry att jag inte var till mer hjälp ;)

Kram!!

2012-12-15 @ 20:37:17
Postat av: Natalie

tack ändå för att du försökte
Jag fick ju parasiter när jag var i Sarek för 4 år sedan och sen två sorters parasiter i Bracilien för 2 år sedan (otur av bara hell) så jag tror mitt immunförsvar har fått sig en rejäl törn. Är bara så less för så fort jag kommer igång med löpträningen och börjar få upp lite bättre tider så kommer nästa förkylning :(

2012-12-16 @ 18:49:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0